منو اصلی
شرکت آرد روشن یزد - مشروح خبر :: 29 مهر ، روز ملی صادرات گرامی باد .

 

 

29 مهر ، روز ملی صادرات گرامی باد .

29 مهر ، روز ملی صادرات را بر فعالان اقتصادی و صادر کنندگان عزیز گرامی می داریم .  

از سال 1376  بیست و نهم مهر ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور ، به عنوان روز ملی صادرات تعیین گردید تا بیان گر عزم و اراده ملی در مجموعه دولت و مردم برای توسعه صادرات غیر نفتی و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور باشد .

تعیین یک روز از روز های سال به عنوان روز ملی صادرات ضمن ترویج تفکر و فرهنگ صادرات در میان توده مردم ، تقدیر از سربازان و ایثارگران جبهه اقتصادی ، فرصتی برای تبادل افکار ، شناخت گیر ها و تنگنا ها و بررسی راهکار هایی برای رسیدن به هدف والای جهش صادرات  می‌باشد .

روز ملی صادرات تنها دستمایه‌ ای برای تفکر در این زمینه ، برخورد عقاید و فکر سازی برای رسیدن به جهش صادراتی است ، از این رو لازم است که در ایجاد و تقویت تشکل ‌های صادراتی ، گفت ‌و گوی بی‌ پرده و صحیح و یافتن افکار متعالی ‌تر برای سرعت بخشیدن به حرکت صادرات ، تلاش مضاعفی از سوی مسؤولان کشور و نیز دست‌ اندرکاران صادرات صورت پذیرد تا با مشارکت ، همفکری و همدلی راهکار های منطقی و قابل اجرا شناسایی شود ، آن گاه می‌توان با برنامه‌ ریزی‌ ها ،‌ اجرای شایسته برنامه ‌ها و دستیابی به اهداف امیدوار بود .

در همین حال ، روز ملی صادرات نیز می‌ بایست سمبلی برای ارج نهادن به تلاش‌های انجام شده از سوی صادرکنندگان برای نفوذ و حضور در بازار های جهانی و زمینه ‌ای برای گفت ‌ وگوی رو در رو باشد ، چرا که صادرات تجلی قدرت و توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری اقتصاد یک کشور است و ریشه در تولید و فضای کسب و کار آن دارد .

ضمن ارج نهادن به تلاش ‌های بازرگانانی که در کار صادرات اهتمام می‌ورزند و ماحصل تلاش خود و کارکنانشان را به بازار های جهانی عرضه داشته و سهم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه رقابت اقتصادی افزایش می‌دهند ، روز ملی صادرات را می‌بایست فرصت ارزشمندی تلقی کرد که مباحث مربوط به صادرات بار دیگر مورد توجه مسؤولان و دست‌ اندرکاران امر قرار گیرد .

توسعه تجارت خارجی و به ویژه صادرات از عوامل مؤثر در توسعه اقتصادی کشور ها محسوب می گردد که می تواند علاوه بر رشد اقتصادی ، موجب افزایش توان رقابت پذیری کشور ها در عرصه های بین المللی گردد .

صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشور ها در بازار های جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد ایفا می کند ، زیرا تقویت ظرفیت های تولید و ایجاد ظرفیت های جدید ، هموار کردن راه توسعه صادرات نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه گذاری های موجود و کاهش انحصار پررنگ تر می کند . از سوی دیگر صادرات امکان استفاده از بازار های جهانی را برای رشد تولید داخلی مهیا کرده و بنگاه های تولیدی را قادر می سازد از محدودیت های بازار داخلی رها شده و با توسعه

صادرات بازار های جهانی را هدف قرار داده و از صرفه های اقتصادی حاصل از مقیاس تولید بیشتر بهره برداری کنند .

در ادامه باید گفت تنوع بخشی به اقتصاد و درآمد ها در جهت کاهش وابستگی ها و نوسان های اقتصادی ، ایجاد اشتغال و افزایش رفاه موضوعاتی هستند که کاهش وابستگی به عایدات حاصل از فروش نفت و افزایش صادرات غیر نفتی را می طلبند ، چرا که افزایش بیش از پیش صادرات غیر نفتی یعنی افزایش تولید و در نتیجه افزایش تقاضا برای نیروی کار که همان ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است و در نتیجه با افزایش صادرات غیر نفتی می توان به راحتی معضل بیکاری و حتی تورم را در سطح جامعه ریشه کن کرد  .

باید به این نکته توجه داشت که اگر توسعه پایدار اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی هدف اصلی آحاد مردم و مسؤولان کشور است که می‌تواند رشد و تعالی جامعه ، رفاه عمومی و امنیت خاطر همگان را تأمین کند ، باید به این فرهنگ و باور عمومی در تمام آحاد مردم رخنه کند که برای دستیابی به این هدف ارزشمند و تعالی‌ بخش ، همه باید فکر کنند و ایده ‌ها و افکار خود را بروز دهند تا از برخورد عقاید ، امکان دستیابی به ایده ‌های برتر و متحول فراهم شود .

توسعه پایدار ، آرمانی ارزشمند برای تمام ملت‌ ها با هر نوع تفکر و جهان ‌بینی است و دین مقدس اسلام نیز همواره بر آن تأکید دارد .

اگر مسلمان واقعی هستیم ، باید بپذیریم که تفکر ، عبادت است . دانشجویی و دانش‌خواهی وظیفه هر مسلمان است و شایسته‌ سالاری پیام عاشورای حسینی است .

مبانی فکری در اسلام برای ایجاد تحول دو جانبه به مراتب از دیگر ادیان وسیع ‌تر و جامع ‌تر است .

آیه شریفه قرآن کریم است که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد ، مگر آن که خود اقدام به تغییر نمایند ، لذا برای دستیابی به آرمان‌ های مقدس نظام جمهوری اسلامی ، شناخت دقیق دین و برداشت صحیح از آیات و روایات می‌تواند زمینه فکری مناسبی را در جامعه ایجاد کند که از برخورد عقاید و فکر سازی ، راه ‌حل مشکلات و تنگناها به سهولت پیدا خواهد شد .

 

و در پایان امید آن که صادرات صنعت تولید آرد ایران با اقدام و عمل نهاد های کشوری در هموار نمودن زمینه ها و همت مدیران این صنعت ، شکوفا گردد و به زودی بتواند سهم خود را از صادرات در بازار های جهانی رونق دهد و باشد که ما نیز در گروه صادر کنندگان موفق ایران قرار گیریم .

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران
Designed in Narvan | Developed and support by Diba Group | Powered by DCMS 3.2
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
Designed in
Narvan
|   پیاده سازی و پشتیبانی: گروه ديبا  |
Powered by DCMS 3.2