منو اصلی
شرکت آرد روشن یزد - مشروح خبر :: دومین بازدید جناب آقای دکتر قنبری ، معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی از شرکت آرد روشن یزد

 

 

دومین بازدید جناب آقای دکتر قنبری ، معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی از شرکت آرد روشن یزد

روز شنبه 10/ مهر/1395 ، جناب آقای دکتر قنبری ( معاون محترم جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ) ، برای دومین بار در دو سال گذشته شرکت آرد روشن یزد را به عنوان کارخانة تولید آرد شاخص در استان ، مورد بازدید قرار داد .  

جناب آقای دکتر قنبری که در سفر آذر ماه سال 1393 خود به یزد از شرکت آرد روشن یزد بازدید به عمل آورده بود ، بار دیگر به همراه دیگر مقامات کشوری و استانی ، بعد از ظهر روز شنبه مورخ 10/مهر/1395  این شرکت را مورد بازدید قرار داد و جوشش دلگرمی و شوق تولید را از سبب این ملاقات ، به کام تلاش گران این کارخانه نمود .

وی به اتفاق همراهان خود ، در بدو ورود مورد استقبال هیئت مدیره و کارکنان این مجموعه صنعتی قرار گرفت و سپس بی درنگ از قسمت ها و بخش های مختلف کارخانه از جمله واحد تولید و سیلوی 50 هزار تنی مکانیزة ذخیرة گندم دیدن به عمل آوردند .

پس از بازدید کارخانه با تشکیل جلسه ای ، نشستی دوستانه با مدیران و کارکنان این شرکت انجام دادند و ضمن خرسندی از وجود چنین واحد صنعتی و تولیدی که با این امکانات مدرن و سطح سرمایه گذاری عظیم ، یکی از محدود کارخانه های این صنعت در کشور می باشد ، مراتب تقدیر و تشکر فراوان خود را ابراز داشتند .

در ادامه نشست و در جمعی که از مدیران کشوری و استانی مرتبط با حوزة گندم و آرد تشکیل شده بود ، فرصتی مناسب برای طرح مسائل و مشکلات این حوزه از دیدگاه تولید کنندگان آرد به وجود آمد و به موجب آن ، مسائل و مشکلات از جمله صادرات آرد به کشور های متقاضی مطرح گردید و نسبت به رفع آن ها تبادل نظر شد و با قول مساعد بر پیگیری و به سرانجام رساندن آن ، جلسه خاتمه یافت .

به سبب بازدید جناب آقای دکتر قنبری و هیئت همراه ، هیئت مدیره شرکت پیام هایی را نسبت به آن جناب به شرح ذیل بیان فرمودند :

ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی از تشریف فرمایی آن جناب و همراهان گرامی .

نهایت سپاس گزاری این مجموعة صنعتی به سبب مساعدت و حمایت های انجام شده بعد از حضور جناب عالی در آذر ماه سال 93 در شرکت آرد روشن یزد به ویژه مشارکت دادن در طرح ذخیره سازی گندم و تحویل گندم مرغوب در سال های 94 و 95 و همچنین قبول زحمت و تشریف فرمایی جناب عالی برای دومین بار به  این مجموعه  که مایة مباهات و افتخار مدیران و کارکنان این واحد صنعتی می باشد را بپذیرید .

و جا دارد در سال هایی که کشور ، وضعیت نا بسامانی را در حوزة تولید گندم ، پشت سر می گذاشت و تن به وارادات شدید گندم داده بود ، با تدبیر و عمل ، بر موانع فائق آمدید و مردم را بار دیگر با شکوفایی تولید گندم ، خرسند نمودید . ما نیز  در این فرصت ، ثمره ی تلاش و کوشش جناب عالی و گروه کاری شما  که ، شکست رکورد تولید گندم و خود کفایی مجدد گندم  در سال ( اقتصاد مقاومتی ، اقدام و

عمل ) در دولت تدبیر و امید را تحقق داد ، تبریک می گوییم .

 

باشد که در سایة الطاف الهی ، با مدد از حضرت امیر مؤمنان ، امام علی (ع) و ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت هدایت و زماعت مقام معظم رهبری ، دولت و ملت با همزبانی و همدلی ، وطن را آن چنان که شایسته ی ایران و ایرانی است آباد کنند .

 

گذری بر سفر جناب آقای دکتر قنبری ( معاون محترم جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ) به یزد :

 

در طول دو سال گذشته ، روز شنبه مورخ 10/07/95 ، دومین سفر یک روزة جناب آقای دکتر علی قنبری ( معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ) به همراه  دیگر مدیران شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از جمله : جناب آقای دکتر نصیری ( مدیر کل محترم حوزة معاون وزیر ) ، جناب آقای افرازه ( مدیر کل محترم امور مجامع ، نظارت و هماهنگی شرکت ها ) ، جناب آقای عالی ( مدیر کل محترم حراست ) و همچنین اعضای هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ده از جمله : جناب آقای نیک نداف ( مدیر عامل محترم شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقة ده ) ، جناب آقای کیقباد قنبری ( مدیر کل محترم شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقة ده استان چهارمحال و بختیاری ) و جناب آقای ضیائی ( معاون محترم ادرای و مالی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ده ) به استان یزد انجام گرفت .

این سفر که با هدف بررسی وضعیت موجودی و بازار کالاهای اساسی از جمله برنج ، شکر و گندم در استان ، در دستور کار قرار داشت ، پس از ورود ایشان به یزد در جریان قرار گرفت و جریان این سفر از دیدار با استاندار یزد در محل استانداری شروع و با حضور در محل سازمان جهاد کشاورزی و برگزاری آئین تودیع و معارفة مدیر کل قدیم و جدید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقة ده استان یزد ادامه یافت .

ایشان پس از اتمام مراسم از شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقة ده استان یزد و سیلوی شهید جهانگیری بازدید و با کارکنان شاغل آن شرکت دیدار به عمل آوردند و سپس با حضور در شرکت آرد روشن یزد ، ضمن بازدید از کارخانه با مدیران این شرکت به گفت و گو و بررسی مسائل حوزة گندم و تولید آرد پرداختند .

جناب آقای دکتر قنبری به اتفاق اعضای هیئت همراه در پایان سفر با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه ،  با آیت ا... ناصری نمایندة محترم ولی فقیه و امام جمعة یزد نیز ملاقات نمودند .  

 

مروری بر اهم نشست ها و دیدار های انجام شده :

 

1 -  به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، علی قنبری و تعدادی از اعضای هیئت همراه به اتفاق سید قاسم زمانیان ( مدیر کل محترم تودیع شدة شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقة ده استان یزد ) و حمید پایدار اردکانی ( مدیر کل محترم منصوب شدة شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقة ده استان یزد )  ، با حضور در محل استانداری با جناب آقای سید محمد میر محمدی ( استاندار محترم یزد ) و  جناب آقای علی عزالدینی ( سرپرست محترم

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعة منابع استانداری ) ، دیدار و گفت و گو به عمل آوردند .

استاندار محترم در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد : دولت تدبیر و امید علی رغم تمام مشکلات و کمبود های شدید مالی ، حمایت بسیار خوبی از کشاورزان داشته و از هر راه مناسبی به دنبال تأمین اعتبارات برای پرداخت پول کشاورزان بوده است .

سید محمد میرمحمدی ادامه داد : در استان یزد نیز با توجه به خشکسالی ‌ها و آن که این استان ، منطقة گندم خیز نیست ، تولید گندم مناسب بوده و شایسته است تحقیقاتی انجام و مشخص شود چگونه مردم استان با این کمبود ها با سخت کوشی و تلاش به تولید گندم دست یافته ‌اند ؟

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران ، از شکسته شدن رکورد تولید و خرید گندم در دولت تدبیر و امید و خرید تضمینی 14 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان توسط دولت خبر داد و گفت : خرید این مقدار گندم که در سال جاری توسط دولت تحقق یافته ، در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌ سابقه است .

علی قنبری افزود : تحقق این مهم مرهون وجود استراتژی و عزم و تلاش جدی دولت یازدهم در مسیر خودکفایی و محقق شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و همت و همراهی کشاورزان سراسر کشور است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی  با بیان این که 70 درصد بهای گندم های خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است ، اظهار کرد : ارزش ریالی کل گندم ها بالغ بر 146 هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از 103 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است و تا پایان فصل خرید تمام مطالبات کشاورزان تسویه خواهد شد .

 

2 -  همچنین به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران ، آئین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقة ده استان یزد با حضور دکتر علی قنبری در محل سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ، برگزار گردید .

ایشان با صدور حکمی ، جناب آقای سید قاسم زمانیان که پس از سال ها خدمت صادقانه برای مردم و کشور ، به درجه بازنشستگی نائل آمده بود را با ابراز تقدیر و تشکر فراوان ، تودیع نمود و جناب آقای حمید پایدار اردکانی را پس از معارفه به سمت مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ده استان یزد منصوب کرد .

بر پایه این گزارش ، در متن حکم صادر آمده است : به استناد صورت جلسة مورخ 06/01/95 مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 و نظر به شایستگی ، تعهد ، تجربه و صلاحیت جناب عالی ، به موجب این حکم به عنوان عضو ( موظف ) هیئت مدیره شرکت مذکور و مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقة ده استان یزد منصوب می شوید .

امید است با اتکال به خداوند یکتا و به منظور نیل به اهداف ، آرمان ها و برنامه های دولت تدبیر و امید و رعایت اجرای کامل قوانین و مقررات مربوطه و مفاد اساسنامه آن شرکت در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) موفق باشید .

این مراسم با حضور دکتر علی قنبری ، اعضای هیئت همراه و همچنین آقای علی عزالدینی ( سرپرست محترم معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعة منابع استانداری ) ، آقای سید حسین دشتی ( مدیر کل محترم دفتر هماهنگی

امور اقتصادی و بین الملل استانداری ) ، آقای سجادی پور ( ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ) و تعدادی دیگر از مدیران استانی و شرکت ها برگزار شد .

در این مراسم دکتر قنبری ضمن اعلام خبر شکسته شدن رکورد میزان خرید گندم در طول تاریخ کشور  از پرداخت 70 درصد مطالبات کشاورزان سراسر کشور خبر داد .

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین اعلام کرد : موجودی کالا های اساسی از جمله شکر در استان به میزان کافی می باشد .

 

3 -  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله حاج محمد رضا ناصری یزدی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد :

آیت ‌الله محمد رضا ناصری در دیدار با دکتر قنبری و اعضای هیئت همراه و جناب آقای سید قاسم زمانیان و آقای سجادی پور ، با تأکید بر ضرورت بهره‌ گیری از تمام ظرفیت ها در تولید ، اظهار داشت : یکی از مواردی که متأسفانه در ارتباط با نان در استان یزد و کشور وجود دارد ، بحث جدا کردن سبوس است.

وی خاطر نشان کرد : نسبت به این موضوع قبلا به مسئولان مرتبط هم بیان شده بود که چرا سبوس که از خاصیت بسیار زیادی برخوردار است از آرد تولیدی نان جدا می‌شود ، نان باید با سبوس باشد که خاصیت بیشتری داشته باشد .

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد : در ارتباط با لبنیات هم بعضا دیده می‌شود که برخی اقدام به جداکردن چربی طبیعی شیر کرده و برای چرب بودن آن از روغن هایی مثل روغن پالم استفاده می‌کنند یا به پنیر خامه می‌زنند .

آیت الله ناصری با تأکید بر این که مقابله با این اقدامات باید یک متولی خاص و مشخصی داشته باشد ، گفت : در ارتباط با استفاده از نمک هم هشدار های زیادی داده می‌شود ولی می بینیم که در نان های تولیدی از نمک بسیار زیادی استفاده می‌شود .

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که متأسفانه نظارت خوبی بر تولید مواد غذایی صورت نمی‌گیرد ، تصریح کرد : باید با افزایش نظارت ها جلوی این اقدامات گرفته شود که مردم در زمینه سلامت با مشکل مواجه نشوند .

وی به تبلیغاتی که در ارتباط با ضرر برخی مواد غذایی از جمله فست فودها می شود ، اشاره کرد و گفت : این که ما مدام بگوییم مردم این چیز ها را نخورند فایده ندارد و باید به صورت جدی با تولید مواد غذایی مضر مقابله کرد.

امام جمعه یزد یکی از مشکلات موجود در زمینه تولید و کشاورزی را گران تمام شدن قیمت نهایی دانست و گفت : باید با بررسی دقیق و برنامه‌ ریزی منظم،  زمینه ‌ای را فراهم کرد که قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و صنعتی کشور کمتر شود ، مطمئنا تولید کشور افزایش پیدا می‌کند .
آیت الله ناصری با تأکید بر تقویت کشاورزی کشور آب استفاده از روش های نوین و علمی گفت : صنعت همیشه رقابتی است و هر چقدر هم که پیشرفت کنیم ، باز روی دست ما بلند می‌شوند ولی کشاورزی رقابتی نیست و همه دنیا مشتری آن هستند .

علی قنبری هم در این دیدار با اشاره به این که امسال رکورد تولید گندم در کشور شکسته شد ، اظهار

داشت : در کل کشور پیش‌ بینی شده بود که حداکثر ده تا ده و نیم میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود .

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد : امسال به نسبت سال های قبل ، افزایش قابل توجهی در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان داشتیم که گونه ‌ای که حتی از پیش ‌بینی ‌ها هم بیشتر بود و یازده و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد .

وی با اشاره به این که کشور در زمینه گندم خود کفا شده است ، گفت : به دنبال این هستیم که انشاالله بتوانیم گندم مازاد بر نیاز کشور را که توسط کشاورزان تولید شده است ، به دیگر کشور ها صادر کنیم .
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطر نشان کرد : کارخانه‌ های تولید آرد کشور هم اگر بتوانند از ظرفیت خالی خودشان به نحو بهتری استفاده کنند ، می‌توانیم به جای صادرات گندم ، اقدام به صادرات آرد نماییم .

قنبری به کیفیت خوب گندم ایران اشاره کرد و گفت : در سطح جهان گندم ایران جزء گندم های با کیفیت بالا محسوب می‌شود و گندم تولیدی از بالاترین میزان کیفیت برخوردار است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد : با توجه به این که برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ، مقداری یارانه هم به آن ها اختصاص پیدا کرده است ، هزینه تمام شده گندم از قیمت گندم وارداتی بیشتر است ولی باز هم بر خودکفایی کشور در زمینه گندم تأکید داریم چرا که واردات ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد .

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران
Designed in Narvan | Developed and support by Diba Group | Powered by DCMS 3.2
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
Designed in
Narvan
|   پیاده سازی و پشتیبانی: گروه ديبا  |
Powered by DCMS 3.2