منو اصلی
شرکت آرد روشن یزد - متن مقاله :: اهمیت سیلوهای مرطوب گندم در کارخانجات آرد

تمام آسیابان ها و مدیران محترم کارخانجات آرد از درجه اهمیت سیلوهای مرطوب که جهت عمل آوری گندم بوجاری شده با رطوبت مناسب مورد استفاده قرار می گیرد آگاه می باشند و این در حالی است که کنترل رطوبت و همچنین زمان ماندگاری گندم در سیلو و ترتیب تقدم و تأخر ورود و خروج گندم مرطوب گاهاً سیستم چرخش کار را مختل می نماید و چنانچه رطوبت و زمان ماندگاری گندم در این سیلوها دچار نوسان گردد به شدت بر روی کیفیت پوست گیری و جداسازی مغزه از پوسته اثر می گذارد.

بنابر این برای دستیابی به این مهم، روش های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که ما در اینجا به یکی از بهترین و مطمئن ترین راهکارها اشاره می نماییم.

بهترین سیلوهای گندم مرطوب از نوع بتنی با مقطع مربع و کنج های گرد می باشند که سطح داخلی کاملاً صیقلی داشته باشند. میزان ذخیره این سیلوها معمولاً معادل خوراک 24 ساعت کارخانه برای خواب اول و 12 ساعت برای خواب دوم پیشنهاد می گردد.

در کف این سیلوها سوراخ هایی به قطر 15سانتی متر و با فواصل حدود 60  الی 70 سانتی متر تعبیه می گردد که هدایت گندم به سمت این خروجی ها با شیب بندی هرمی شکل (شانه تخم مرغی) طراحی می گردد و شیب ها به گونه ای خواهد بود که ضمن یکنواختی حرکت گندم در سیلو و رعایت تقدم و تأخر گندم های ورودی و خروجی، زمان ماندگاری گندم در سیلو ثابت می باشد و تخلیه به طور کامل صورت می پذیرد.

   تاریخ ثبت: 1393/11/15     |     تعداد بازدید: 2009 |
Designed in Narvan | Developed and support by Diba Group | Powered by DCMS 3.2
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
Designed in
Narvan
|   پیاده سازی و پشتیبانی: گروه ديبا  |
Powered by DCMS 3.2