منو اصلی
شرکت آرد روشن یزد - مشروح خبر :: سالروز شهادت جواد الائمه ، امام محمد تقی (ع) تسلیت باد .

 

 

سالروز شهادت جواد الائمه ، امام محمد تقی (ع) تسلیت باد .

سی ذی قعده ، سالروز غروب شفق گون نهمین خورشید تابناک آسمان امامت ، شهادت باب الحوائج ، جواد الائمه ، حضرت محمد التقی (ع) را به شیعیان و دوست داران آن حضرت تسلیت عرض می نماییم .  

سلام ما به رخ انور امام جواد
درود ما ، به تن اطهر امام جواد
غریب بود و غریبانه جان سپرد و نبود
کسی به وادی غم ، یاور امام جواد

 

حضرت محمد بن علی موسی الرضا (ع) مشهور به جواد الائمه و محمد تقی با کنیه ابو جعفر ثانی نهمین پیشوای شیعیان و از برگزیدگان خدا برای هدایت می‏ باشند .

ایشان در دهم رجب سال 195 هجری در مدینه چشم به جهان گشودند و با شهادت پدر بزرگوارشان امام رضا (ع) در سال 203 هجری ، در سن 8 سالگی به امامت رسیدند و بعد از 17 سال امامت ، در آخر ذی ‌قعدة سال ٢٢٠ هجری ، با نقشه معتصم ( حاکم ستمگر عباسی ) و دخالت مستقیم ام الفضل ( همسر  امام که دختر مأمون بود ) مبنی بر مسموم نمودن آن حضرت ، زندگی پر برکت امام جواد به عنوان جوان ترین امام شهید ، پایان یافت . ایشان در کاظمین و در جوار قبر جد بزرگوارشان حضرت امام موسی کاظم (ع) به خاک سپرده شدند .

 

مظلوم تر از جواد ، بغداد نداشت
آن مظهر داد ، تاب بیداد نداشت
می خواست که فریاد کند ، تشنه لبم
از سوز عطش ، طاقت فریاد نداشت

 

امام جواد (ع) به دلیل قابلیت و لیاقت و بهره‌ مندی از موهبت الهی از جایگاهی رفیع در پیشگاه خداوند ، پیامبر اکرم (ص) ، پدر بزرگوارشان و تمام کسانی که بهره ‌ای از شناخت امام دارند برخوردارند.

امام جواد (ع) همچون امامان دیگر با بهره‌ مندی از علوم و معارف ناب توحیدی و دریافت حقایق از عوالم بالا در صحنه ‌های مختلف ، گوشه‌هایی از اقیانوس نامتناهی علم و حکمت خویش را در زندگی سراسر رحمت خویش به نمایش گذاشته است.

دفتر زندگی امام همانند سایر ائمه معصوم (ع) آکنده است از برگ‌هایی زرین از مکارم اخلاق ، مناقب و معجزات ، استجابت دعا ها ، ارتباط متواضعانه ، صمیمانه و همدردی با اصحاب و یاران است .

 

خورشید سپهر عدل و داد است جواد 

سر لوحه دفتر رشاد است جواد

در جود و سخا کسی به پایش نرسد

چون مظهر جود حق جواد است ، جواد

 

مناظرات علمی امام جواد (ع) با عالمان دینی فرقه‌ های اسلامی در مسائل کلامی همچون مقام خلفا و مسئله‌ های فقهی و شرعی مانند حکم قطع دست دزد و حج ، از مناظرات معروف امامان شیعه است .

سخنان به ‌یادگار مانده از حضرت جواد (ع) در موضوعات مختلف هر یک به‌ صورت مشعلی فروزان تا ابدیت فرا سوی راه انسان ها می‌درخشد و در بزرگراه کمال و سعادت ، حق را روشنی می بخشد .

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران
Designed in Narvan | Developed and support by Diba Group | Powered by DCMS 3.2
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
Designed in
Narvan
|   پیاده سازی و پشتیبانی: گروه ديبا  |
Powered by DCMS 3.2