منو اصلی
شرکت آرد روشن یزد - مشروح خبر :: شرکت آرد روشن یزد در سومین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان یزد مفتخر به دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان گردید .

 

 

شرکت آرد روشن یزد در سومین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان یزد مفتخر به دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان گردید .

اعطای تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان در سومین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان یزد از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد به شرکت آرد روشن یزد  

در راستای گرامی داشت نهم اسفند ، روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان سومین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان یزد که با هدف ایجاد ، تثبیت و تحکیم ساختار رقابتی سالم و تشویق فعالیت های واحد های تولیدی و خدماتی در جهت حمایت مؤثر از حقوق مصرف کنندگان و ترویج فرهنگ سلامت تولید و توزیع کالا و خدمات ، توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد با همکاری انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان و حضور آیت الله محمد رضا ناصری ( امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد ) ، جناب آقای سید محمد میر محمدی ( استاندار استان یزد ) ، جناب آقای سید محمد نوابی ( معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ) ، جناب آقای محمد رضا علمدار یزدی ( رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد ) ، جناب آقای ناصر رحیمی بیده ( رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان ) و جمعی دیگر از مسئولین و صاحبان صنایع ، شامگاه  سه شنبه مورخ 28/ اردیبهشت/95  در اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان یزد برگزار شد ، از 13 واحد نمونه و حامی حقوق مصرف‌کنندگان به شرح : شرکت آرد روشن یزد ، بنگاه شیرینی سازی حاج خلیفه علی رهبر و شرکاء ، شیرینی سازی سنتی یزد ، صنایع غذایی رشد ، واحد تولیدی قند و نبات افضلی ، شرکت صنایع لاستیک یزد ، شرکت سیرنگ یزد ، شرکت سیم و کابل شیرکوه یزد ، شرکت یزد لوله ، شرکت چینی بهداشتی مروارید ، شرکت رز تحریر ، شرکت سیمرغ واحد یزد و شرکت جلیل خودرو تجلیل شد.

در این مراسم که بیش از سه ساعت به طول انجامید ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد -  استاندار -  امام جمعه و معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت به سخنرانی پرداختند.

گزیده ای از سخنرانی های انجام شده در مراسم ( به گزارش خبرگزاری فارس ) به ترتیب ایراد ، به شرح ذیل می باشد :

محمدرضا علمدار ( ریاست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد ) ، اظهار داشت : در دهه‌ های گذشته و حدود 60 سال پیش ، اقتصاد در جهان به گونه‌ای بود که همه نگاه‌ ها به سمت تولیدکننده بود و اقتصاد دانان دنیا معتقد بودند اقتصادی موفق است که تولید بیشتری داشته باشد.

وی افزود : اما با آغاز رکود سیاسی ، عالمان سیاست توجه خود را به مصرف‌کننده معطوف کردند و سیاست گذاری در این حوزه بسیار پررنگ شد زیرا به این نتیجه رسیدند که تولید بدون مشتری ‌مداری و بدون نظر به ذائقه مخاطب بی ‌نتیجه است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل بیان کرد : افزایش تولید عامل تقویت اقتصادی و صرفه‌جویی ارزی خواهد بود و با افزایش مصرف داخلی و بی ‌نیازی از تولیدات خارجی ، هر فرد و هر خانواده ایرانی به تنهایی به عنوان عضوی از کشور در راستای تحقق سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی قدم بر خواهد داشت.

علمدار یاد آور شد : در این مسیر جلب اعتماد مصرف‌کننده بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش شود تا انتظار مصرف‌کننده به طور شفاف و دقیق تبیین شود و تولیدکننده نیز بر اساس این موارد اقدام به تولید کند.

وی ادامه داد : اگر به دنبال رونق اقتصادی هستیم و اگر می‌خواهیم رفاه اجتماعی بیشتری در جامعه داشته باشیم و در راستای تحقق سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی گام برداریم باید به خواسته مصرف‌کننده توجه کنیم و این امکان ‌پذیر است زیرا یزدی‌ ها و مردم ایران ثابت کرده‌اند هر چه بخواهند به دست می‌آورند.

علمدار با اشاره به مصادیق حقوق مصرف‌کننده بیان کرد : رعایت کیفیت اصلی‌ترین حق مصرف‌کننده است و منظور از کیفیت فقط علامت استاندارد نیست زیرا استاندارد حداقل کیفیت و همان نمره 10 قبولی است و اگر می‌خواهیم در بازارهای جهانی به دنبال کالای ایرانی باشند ، باید به دنبال نمره 20 باشیم.

وی ، خدمات پس از فروش ، قیمت مناسب و معقول ، ارائه تسهیلات پرداخت مناسب ، رعایت وقت و زمان تحویل کالا، مشتری‌ مداری و برخورد مناسب که در دین اسلام نیز به آن توصیه شده است نیز از دیگر مصادیق حقوق مصرف‌کننده است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌ اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ریاست ‌آن بر عهده معاون اول رئیس جمهور است ، افزود : ماموریت ‌هایی بر عهده این ستاد گذاشته شده که بخشی از این ماموریت ‌ها بر عهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و قرار است با ارائه تسهیلاتی ، 7 هزار و 500 واحد تولیدی مشکل‌دار در کشور تعیین تکلیف و فعال شوند.

علمدار خاطر نشان کرد : واحدهایی که ظرفیت ایجاد اشتغال زیر 100 نفر دارند می‌توانند با مراجعه به سایت بهین‌ یاب و ورود به قسمت تامین مالی واحدهای کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه‌ تمام در راستای اقتصاد مقاومتی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند و مدارک خود را به کمیته بررسی و بانک ‌های عامل تحویل دهند.

وی یادآور شد : دستورالعمل دریافت این تسهیلات و شرایط آن از فردا برای تشکل‌های بخش خصوصی ارسال می‌شود.

عملدار اظهار داشت : البته واحدهای مشکل ‌دار در استان یزد به جز مشکل نقدینگی ، مشکل مدیریت ، بازاریابی و . . .  نیز دارند که دولت در حال حاضر فقط برای واحد های دارای مشکل نقدینگی عزم خود را جزم کرده است .

 

سید محمد میرمحمدی ( استاندار استان یزد ) ، اظهار داشت : محور اصلی در برنامه‌ها و امور تولید باید مشتری ‌مداری باشد و واحد های تولیدی و صنعتی زمانی موفق خواهند بود که تولیدات خود را با سفارش مشتری انجام دهند.

وی عنوان کرد : اگر تولید کنیم و سپس منتظر مشتری باشیم ، از کار عقب هستیم و متضرر خواهیم شد و هیچ یک از کشور های موفق در حوزه تولید به این شیوه عمل نکرده‌اند.

استاندار یزد ، رمز موفقیت در تولید کشور های پیشرفته صنعتی را سنجش نیاز مشتری ، کیفیت تولید ، برند سازی و قیمت مناسبت برشمرد و افزود : قیمت باید مناسب و تنوع باید بالا باشد تا بتوان محصول را به بازارهای مختلف عرضه کرد.

وی تصریح کرد : اگر کیفیت محصول بالا و قیمت آن مناسب باشد ، آنگاه از مصرف‌کننده حمایت کرده‌ ایم اما اگر مشتری ناچار باشد کالای نا مرغوب را از روی ناچاری خریداری کند ، حق مشتری مد نظر قرار نگرفته است.

میرمحمدی اظهار امیدواری کرد : شرایط تولید در کشور به ویژه در استان یزد به نحوی باشد که بتوانیم در بازارهای خارجی رقابت قابل قبولی با رقبا داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واحدهای مشکل‌ دار و تسهیلاتی که قرار است برای رفع مشکل نقدینگی آن ها با هدف ایجاد امکان رقابت در بازارهای جهانی پرداخت شود ، اظهار داشت : واحدهایی که امکان رقابت ندارند ، بررسی‌ های لازم را انجام دهند و سرمایه خود را بلا استفاده نگذارند و از آن استفاده بهینه و مطلوب کنند و در امور دیگر از آن بهره‌مند شوند.

استاندار یزد همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : دولت در مبحث اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام داده و راه‌هایی را گشوده است اما تولیدکنندگان نیز باید حرکت کنند و تولید مناسب و با کیفیت انجام داده و قیمت‌ها را کاهش دهند و یک سیستم اقتصادی صحیح را در واحد های خود حکم‌ فرما کنند.

میرمحمدی خطاب به تولیدکنندگان و صنعتگران استان یزد خاطرنشان کرد : اگر فقط به دولت تکیه کنید و توان و ظرفیت خود را نادیده بگیرید ، وقتی دولت در هر مرحله ‌ای که امکان کمک نداشته باشد ، کمک خود را از شما سلب کند ، زمین می‌خورید و این به نفع شما نیست.

استاندار یزد تصریح کرد : تلاش کنید با تفکر و اندیشه خود مسائل را حل کنید و دولت نیز تا حد امکان با توجه به شرایط اقتصادی کشور از صنعتگران و تولیدکنندگان حمایت می‌کند و بانک ‌ها نیز با توجه به منابع محدودی که دارند ، مصوبات دولت را اجرایی خواهند کرد اما به طور مشخص به خاطر محدودیت منابع چندان نمی‌توانند راه گشا باشند و همه مشکلات صنایع را پوشش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلاتی که قرار است دولت به واحدهای مشکل‌دار که مشکل آن ها بیشتر در حوزه کمبود نقدینگی است ، پرداخت کند ، افزود : صاحبان صنایع واجد شرایط استان یزد در این طرح شرکت و ثبت‌ نام کنند و توجه داشته باشند که این تسهیلات فقط به واحد های دارای ظرفیت‌ اشتغال زایی برای کمتر از 100 نفر پرداخت می‌شود .

میرمحمدی تاکید کرد : همچنین در نظر داشته باشید که درخواست‌ ها در کارگروه تسهیل مورد بررسی قرار می‌گیرد و ثبت‌ نام صاحبان صنایع ، الزامی برای پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند .

 

آیت ‌الله محمد رضا ناصری ( امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد ) ، در این مراسم با تاکید بر این که مواردی باید در حوزه مسائل اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی برای ما فرهنگ شود ، اظهار داشت : در همه مراحل زندگی اگر برخی موارد برای ما فرهنگ نشود و وجدان ، به آن خو نگیرد و برای انسان تبدیل به عادت نشود ، بسیاری از امور لنگ می‌ماند.

وی با تاکید بر این که ما خالق داریم و خالق ما قادر و توانا و آگاه به احوال و امور ما است ، افزود : وجدان ما و فطرت ما باید خدایی شود و اگر این اتفاق افتاد ، مطمئن باشید که خداوند متعال همواره ما را راهنمایی کرده و همیشه در مشکلات یار و یاور ما خواهد بود.

امام جمعه یزد تصریح کرد : دید ما باید به بندگان خدا عوض شود و همه را به عنوان مخلوقات خدا ببینیم و خوب زندگی کنیم و در همه امور خود با توجه به اینکه خداوند ناظر و حاضر بر اعمال ما است ، با وجدان عمل کنیم.

ناصری با اشاره به خلقت زیبای خداوند ، تنوع در خلقت و آفریده‌ های بی ‌مانند و کم ‌نظیر تاکید کرد : تولیدکنندگان باید از خلقت خدا عبرت بگیرند و بهترین تولیدات خود را در اختیار مردم قرار دهند.

وی بیان کرد : متاسفانه عده‌ای برای رسیدن به سود بیشتر و قیمت ارزان تر ، نعمت خدا را آلوده و خراب می‌کنند که این فرهنگ باید عوض شود و فرهنگ دلسوزی برای مردم جامعه و فرهنگ آنچه : برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند ، جایگزین آن شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد : متاسفانه در کشور ما خدمت را فدای سود بیشتر می‌کنند در حالی که اگر سود بی‌جا و بیشتر خواسته باشید ، کیفیت پایین می ‌آید بنابراین به سود معقول اکتفا کنید و به حق و حقوق مردم احترام بگذارید تا برکت در کسب و کار شما ایجاد شود.

ناصری همچنین از تولیدکنندگان خواست در بحث بازاریابی به طور جدی وارد عمل شوند و نسبت به فروش محصولات اهتمام جدی داشته باشند و هم مسئولان و هم صنعتگران و تولیدکنندگان به بازارهای خارجی توجه ویژه‌ای نشان دهند تا شاهد رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی استان یزد باشیم .

 

سید محمد نوابی ( معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ) ، با اشاره به این که به گفته مسؤولان استان ، در یزد مشکل تولید وجود ندارد و مشکل فروش محصولات است ، اظهار داشت : واحدهایی که توان رقابتی با بازارهای خارجی را ندارند ، می‌توانند در حوزه‌هایی که نیاز بازار در آن ها بسیار است ، سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد : در کشور سالانه نیاز به 60 میلیون مترمربع چادر مشکی البته با تکنولوژی روز است که انتظار داریم این ظرفیت در استان یزد ایجاد شود و حداقل 20 میلیون مترمربع از تولید در این استان صورت بگیرد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت خاطر نشان کرد : این کارخانه در صورت راه ‌اندازی ، مانند کارخانه آرد تولید می‌کند اما نیاز اصلی آن تکنولوژی روز دنیا است.

نوابی بیان کرد : در کشور ما مشکلاتی بر سر راه سرمایه ‌گذار وجود دارد که متاسفانه سرمایه‌گذار را به جایی می‌رساند که تصمیم می ‌گیرد به جای تولید ، محصول را وارد کرده و نقش واسطه‌گری و دلال را ایفا کند.

وی با اشاره به محصولات دپو شده در انبارها بیان کرد : کارخانه ‌دار از ابتدا با تعهد 20 درصد صادرات وارد کار می‌شود اما وقتی بازار داخل را تشنه می ‌بیند ، همه محصول خود را در بازار داخل به فروش رساند و سود کمتری برد و اکنون نمی‌تواند با این سود بازگشت کرده به چرخه تولید ، صادرات انجام دهد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این

که همایش ملی حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده در تهران و در سطح ملی در اسفند ماه برگزار شد ، افزود : در استان ‌های مختلف نیز این همایش به ترتیب در حال برگزاری است و تعداد شرکت‌کنندگان آن نسبت به قبل افزایش 60 درصدی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد : روزی تولیدکنندگان کشور ما به شرایطی برسند که همه آن ها بخواهند خود را در آستانه امتحان و آزمون قرار دهند و با این اقدام مسابقه‌ای برای کیفیت بهتر و خدمت‌ رسانی به مردم به راه می‌افتد.

نوابی با اشاره به اینکه عده‌ای معتقدند نمی‌توان از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده در آن واحد و در یک سازمان حمایت کرد ، افزود : این حرف‌ ها قدیمی است و امروز یکی از مهم‌ترین مصداق‌هایی که می‌تواند هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کننده باشد ، مبارزه با قاچاق کالا است.

وی ، تولیدکننده و مصرف‌کننده را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و اظهار داشت : این تشکل غیر دولتی نیز به منظور بهبود شرایط تولید و فراهم کردن شرایط مناسب برای مصرف‌کننده راه ‌اندازی شده و در ابتدا قانون موارد بسیار خوبی را برای این تشکل لحاظ کرده بود اما اکنون با اعمال برخی موارد ، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده ، روز آمدی خود را از دست داده و لازم است روز آمد و نوین شود.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان این که در بازار امروز بسیاری از موارد که برای ما نهادینه شده ، منافی حقوق مصرف‌کننده است ، افزود : شعار زشت « جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود » از شعار های منافی حقوق مصرف‌کننده است و در شرایطی که هم قرآن هم قانون مدنی و هم قانون تعزیرات می‌گوید باید پس گرفته شود ، فروشندگان و تولیدکنندگان این شعار را در مغازه‌ های خود نصب می‌کنند که امیدواریم حداقل در یزد دیگر شاهد وجود چنین تابلوهایی نباشیم زیرا این تابلو ها مصداق بارز نفی حقوق مصرف‌کننده است.

وی تصریح کرد : تولیدکننده باید هم خدمات قبل از فروش ، هم خدمات حین فروش و هم خدمات بعد از فروش ارائه دهد و خدمت دیگری را نیز باید اضافه کند که آن ، خسارت اعتماد است.

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران
Designed in Narvan | Developed and support by Diba Group | Powered by DCMS 3.2
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
Designed in
Narvan
|   پیاده سازی و پشتیبانی: گروه ديبا  |
Powered by DCMS 3.2