منو اصلی
شرکت آرد روشن یزد - مشروح خبر :: 18 فروردین ، روز سلامتی و 7 آوریل ، روز جهانی بهداشت بر همگان گرامی باد .

 

 

18 فروردین ، روز سلامتی و 7 آوریل ، روز جهانی بهداشت بر همگان گرامی باد .

فرا رسیدن روز سلامتی و در پیش داشتن هفته سلامت را به مردم و همه خدمت گذاران به سلامت جامعه ، تبریک عرض می نماییم .  

همه ساله 18 فروردین در ایران به عنوان روز سلامتی و 7  آوریل  در دنیا به عنوان روز جهانی بهداشت گرامی داشته می شود ما نیز به نوبه خود به عنوان یکی از تولید کنندگان فعال در صنایع غذایی کشور که سلامتی جامعه را سرلوحه ی فعالیت صنعتی خود قرار داده ایم ، این روز را گرامی می داریم .   

و در این خجسته روز ، سلامتی که بهترین سرمایه ی هر انسانی است و بنا به فرموده ی امام علی (ع) که سلامتی را بهترین نعمت می دانند ، از درگاه خدواند متعال زندگی سرشار از نعمت سلامتی ، برای شما آرزومندیم  و حال که شعار و تمرکز سازمان جهانی بهداشت در سال 2016 میلادی ، غلبه بر دیابت است امید داریم تمامی بیماران مبتلا به دیابت در هر کجا از دنیا ، هر چه زودتر از نعمت سلامتی بهره مند و دیگران از ابتلا به این بیماری مصون باشند . 

 

میزبان سلامتی باشیم و دیگران را از حق سلامتی بهره مند سازیم .

 

به گزارش خبرگزاری ایمنا : 

 شعار روز جهانی بهداشت سال 2016 ، غلبه بر دیابت می باشد و در ایران به مناسبت روز سلامت و روز جهانی بهداشت ، 

1 لغایت 7  اردیبهشت ماه سال 95 به عنوان هفته سلامت اعلام شد و روز شمار هفته سلامت امسال تشریح گردید :

چهار‌شنبه 1 اردیبهشت 95 :   عزم ملی برای تحقق اهداف سند بیماری‌های غیر واگیر 
پنج شنبه 2 اردیبهشت 95 :   بهداشت عمومی 
جمعه       3 اردیبهشت : 95   فعالیت بدنی ، ورزش و سلامت 
شنبه       4 اردیبهشت 95 : غلبه بر دیابت با تحرک و تغذیه سالم 
یک شنبه  5 اردیبهشت 95 :   سلامت ، نقش غذا و دارو 
دوشنبه   6  اردیبهشت 95 :   اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل در حوزه سلامت 
سه‌شنبه  7  اردیبهشت 95 :   آموزش ، خود مراقبتی و سلامت

 

در مورد سلامتی :

از جمله ویژگی های فطری تمامی موجودات جهان ، غریزه پاکیزگی و میل به نظافت می باشد و انسان نیز به عنوان اشرف مخلوقات به طور ذاتی به سلامتی و تامین تندرستی خود علاقه مند است  .
دین مبین اسلام ، اهمیت زیادی برای انسان ها قائل است و با وضع قوانین بهداشتی ، نسبت به حفظ سلامت افراد ، برنامه ریزی کرده است  .
ناگفته نماند که تندرستی فقط سلامت جسم نیست و سلامت روح و روان افراد و سلامت جامعه نیز اهمیت زیادی دارد و هر کدام از این ها بر یکدیگر تاثیر متقابل دارند . اسلام نیز تاکید فراوان بر خود سازی افراد جهت سلامت جامعه ، کرده و خط مشی زندگی را برای انسان ها ترسیم نموده است .

 

و اما بهداشت :

بهداشت عبارت است از علم و هنر پیشگیری از بیماری ها ، طولانی کردن عمر و بالا بردن سطح سلامت و توانایی بشر که اگر تک تک افراد جامعه سالم باشند ، می توان در مجموع ، یک جامعه سالم و توانا به وجود آورد .

به طور خلاصه اهداف بهداشتی را می توان به صورت زیر بیان کرد :
1 -  سالم سازی محیط زیست .
2 -  کنترل بیماری های واگیردار .
3 -  آموزش بهداشت عمومی .
4 -  ایجاد خدمات پزشکی و پرستاری برای تشخیص و درمان بیماری ها .
5 -  ایجاد و توسعه یک سیستم اجتماعی که در آن هر فرد از وسایل و امکانات لازم برای سالم ماندن برخوردار باشد تا افراد از حق مسلم خود یعنی سلامت و زندگی طولانی بهره مند و در مواقع بیماری بتوانند از آن خدمات بهره مند شوند .

بهداشت در واقع زیر بنای فعالیت های اقتصادی و پیشرفت های اجتماعی یک ملت است و سلامت جامعه در گرو رعایت اصول بهداشتی می باشد و جامعه سالم و تندرست می تواند از منافع خود دفاع ، و حقوق خود را کسب کند .

در جمهوری اسلامی ایران ، امر بهداشت همواره  به عنوان یکی از مباحث مبنایی در مباحث توسعه مندی کشور مد نظر بوده است چنان که فصل بیست و پنجم  قانون برنامه ی سوم توسعه ی اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور به بهداشت و درمان  اختصاص داده شده است .

در قانون اساسی نیز بر مسأله بهداشت تاکید زیادی شده است . در اصول سوم ، بیست و نهم و چهل و سوم قانون اساسی بر ضرورت تأمین بهداشت و فراهم نمودن امکانات بهداشتی و درمان بیماری ها ، و گسترش خدمات درمانی تأکید شده است .

 

از سازمان و روز جهانی بهداشت ، بیشتر بدانید :

در کنفرانس سال 1946 سانفرانسیسکو تصمیم به تشکیل یک کنفرانس بین المللی بهداشت گرفته شد که در هفتم آوریل سال ۱۹۴۸، سازمان بهداشت جهانی اولین مجمع جهانی بهداشت را در نیویورک برگزار کرد و نخستین اساسنامه آن ، تنظیم و تصویب شد و اولین انجمن بهداشت جهانی اقدام به انتخاب روزی از سال به نام " روز جهانی بهداشت " نمود . در ژوئن همان سال اولین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان 61 کشور جهان تشکیل شد و از سال 1950 ، 7 آوریل هر سال که سالگرد تاسیس سازمان جهانی بهداشت است و روز جهانی بهداشت نامگذاری شده است در سراسر دنیا جشن گرفته می‌ شود .  

سازمان بهداشت جهانی ، در شهر ژنو پایتخت سوئیس قرار دارد و از موسسات وابسته به سازمان ملل است که ایران نیز در 23 نوامبر 1946 ، به عضویت این سازمان درآمد و همه ساله در اجلاس سالیانه آن و در کمیته منطقه ای گروه مدیترانه شرقی شرکت داشته است .

هدف سازمان جهانی بهداشت ، فراهم کردن حداکثر امکانات بهداشتی و سلامتی برای کلیه انسان های روی زمین است . به دنبال این هدف ، سازمان  برنامه های زیادی را به مرحله اجرا می گذارد تا زمینه مساعدت کشور ها را برای تقویت بهداشت عمومی خود فراهم کند .

رسالت روز جهانی بهداشت ، بالا بردن آگاهی عموم مردم جهان ، درباره موضوع خاص بهداشتی است که سازمان بهداشت جهانی ( WHO )  آن را در رأس اولویت های بهداشتی سال قرار داده است .

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران
Designed in Narvan | Developed and support by Diba Group | Powered by DCMS 3.2
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
Designed in
Narvan
|   پیاده سازی و پشتیبانی: گروه ديبا  |
Powered by DCMS 3.2