منو اصلی
شرکت آرد روشن یزد - مشروح خبر :: میلاد حضرت مسیح (ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی مبارک باد .

 

 

میلاد حضرت مسیح (ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی مبارک باد .

سالروز ولادت حضرت عیسی بن مریم (ع) ، را گرامی می داریم و فرا رسیدن سال 2016 میلادی را به همه هم میهنان عزیز و جهانیان طرفدار صلح و دوستی تبریک عرض می نماییم . در مصادف شدن خجسته روز های میلاد بشارت دهندگان آرامش و صلح و دوستی ( حضرت محمد (ص) و حضرت مسیح (ع) ) ، آرزومندیم که دنیا زین پس ، از تیرگی ها به دور و برای همگان منظر روشن داشته و بچه ها در سراسر جهان تا ابد لبخند بر لب داشته باشند .  

     حضرت عیسی بن مریم (ع) پیامبر بزرگ الهی و اولوالعزم ، به فرمان خداوند به گونه‏ای اعجازآمیز از مادری باکره و مقدس در روز ۲۵ دسامبر سال اول میلادی ( و ۶۲۲ سال قبل از هجرت پیامبر بزرگ اسلام(ص) ) در بیت لحم واقع در سرزمین فلسطین به دنیا آمد و پس از تولد در گهواره شروع به سخن گفتن کرد و پیامبری خود را بشارت داد . و این روز بزرگ به عنوان عید میلاد مسیح (ع) شناخته شد .

     مسیح (ع)  از ۳۰ سالگی به نبوت برگزیده شد . آن حضرت در دوران حیات خود به موعظه و شفای بیماران می‏ پرداخت و در تعلیمات خویش ، بیشتر از تمثیل بهره می‏گرفت . معجزات فراوان ، تبیین مسائل اخلاقی به همراه مثال‏ها ، شفای بیمارانِ علاج ‏ناپذیر و بالاخره پافشاری بر اطاعت از شریعت و پرستش خدای یکتا باعث شد تا تعداد زیادی گرد وی جمع شوند . در این میان ، پیروان نزدیک و خاص او حواریون نام داشتند که دوازده نفر بودند و همیشه همراه حضرت بودند .      

    زمان جوانی حضرت عیسی (ع) دوره بحرانی تاریخ یهود است . یهودیان تحت سیطره رومیان چشم انتظار موعودی نجات بخش بودند . با این حال با ظهور مسیح (ع) علیرغم دیدن نشانه‏ها و معجزات بر حق آن حضرت ، باز هم با ایشان به مخالفت برخاستند و بزرگان یهود حضرت را مورد تهدید قرار داده و تصمیم به قتل وی گرفتند ، در آن حال  چون خواستند آن حضرت را از میان بردارند ، خداوند مسیح (ع) را به آسمان‏ها برد و یهودیان فردی شبیه به عیسی (ع) را به صلیب کشیدند .

     در روایات اسلامی و شیعی ، بازگشت مسیح (ع) در زمان ظهور حضرت مهدی موعود (عج) تصریح شده و به نماز گزاردن آن حضرت پشت سر امام عصر اشاره گردیده است . کتاب حضرت عیسی (ع) انجیل نام دارد . نام حضرت عیسی (ع) در سیزده سوره قرآن ، ۴۵ بار تکرار شده است .

 

منبع خبر: برنامه روز شمار تاریخ از مرکز پژوهشهای صدا و سیما

دیدگاه کاربران
Designed in Narvan | Developed and support by Diba Group | Powered by DCMS 3.2
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آرد روشن یزد می باشد.
Designed in
Narvan
|   پیاده سازی و پشتیبانی: گروه ديبا  |
Powered by DCMS 3.2